روز جهاني محيط زيست يا روز ملي بي تفاوتي به محيط زيست
آيا براي اين روز حرفي براي گفتن داريم؟
چرا فلات ايران دچار مردمي اينگونه شده است كه به تنها چيزي كه اهميت نمي دهند محيط زيستشان است؟
چرا هميشه بسياري از موارد غير مهم بر موارد مهم ارجحيت داده مي شود در صورتيكه بايد بر عكس آن باشد؟
ولي فكر مي كنم همچنان بايد از مردم فهيم! عاقل! با شعور! غيور و ...(خيلي از صفاتي كه شايد در هيچ فرهنگ ديگري در دنيا وجود ندارد و فقط در ايران ديده مي شود) تشكر كرد. نه؟
ولي شب گذشته چيزي را ديدم كه حسابي ذهنم را مشغول كرد.
آنهم اين بود كه شب گذشته در خيابان سردار جنگل ساعت ۱۱ و نيم شب همراه با كليه كارواشهاي انساني كنار خيابان سردار جنگل كه در زير تابلوهاي توقف مطلقا ممنوع! و شستشو ممنوع! مشغول تميز كردن خودروهاي كثيف و وارد كردن انواع و اقسام دترجنتهاي آنچناني! به آبهاي سطحي تهران بودند، برادران عزيز نيروي انتظامي هم مشغول حفظ و حراست از امنيت شهر تهران بودند و رفت و آمد را به صورت هشيارانه كنترل مي كردند ولي اصلا با دوستان كارواش كاري نداشتند! آيا بين قانون شكنان تفاوت وجود دارد؟
آيا ضابطيني اصلح تر از نيروي انتظامي براي حفظ اجراي قانون وجود دارد؟ چرا علي رغم تمام ترافيكي كه در خيابان سردار جنگل ايجاد مي شود و انواع آلودگيهاي مواد شوينده كه در سطوح خيابانهاي تهران براه مي افتد و حتي در جايي كه تابلوي شستشو ممنوع وجود دارد، ناقضان قانون در برابر نيروي انتظامي خلاف خود را با آرامش تمام انجام مي دهند؟ متأسفانه تاريك بود و دوربين مناسبي نداشتم و از طرفي چون تصوير برداري هم از برادران نيروي انتظامي قانونا صحيح نبود نمي بايستي تصويري تهيه كنم .
مگر غير از اين است كه قانون شكني به هر شكل مزموم است؟ مگر غير از اين است كه قانون شكنان به هر شكل كه باشند و عمل بكنند، متجاوزين به حقوق مردم محسوب مي شوند؟ آيا آلودده كنندگان محيط شهري به هر شكل و قانون شكنان اينگونه جزو متجاوزين محسوب نمي شوند؟
با تشكر از تمامي نيروهاي انتظامي كه هم و غم خود را براي حفظ امنيت مردم مي گذارند.
كمي حاشيه رفتم.
روز روز جهاني محيط زيست است، فكر مي كنم بهترين نوشته براي اين روز براي مردم فهيم ما همان پايه اصلي كار يا تعريف اين روز به وسيله ويكي پديا باشد. نه؟
